Milli Eğitim Devreye Girdi, Okul Yönetimi Geri Adım Attı: Karneler Evlere Gönderildi
Adana Feke'ye bağlı Gedikli Mahallesi’nde yaşayan ve 22 kilometre uzaklıktaki Süphandere İlk ve Ortaokulu’na taşımalı eğitimle giden 35 öğrenci, karne günü büyük bir şok yaşadı. İddiaya göre, okula sivil kıyafetle gelen öğrencilere okul yönetimi tarafından karneleri verilmedi.
Velilerin duruma sert tepki göstermesi ve İhlas Haber Ajansı'nın (İHA) olayı gündeme taşımasının ardından İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü harekete geçti. Okul yönetimiyle yapılan görüşmelerin ardından, öğrencilerin mağduriyetinin giderilmesi adına karnelerin evlerde teslim edilmesine karar verildi.
İlk Karne Sevinci Evde Yaşandı
Okula sivil gittiği için cezalandırılan ve büyük bir üzüntü yaşayan 1. sınıf öğrencisi Öykü Gün’ün (7) evinde ise şimdi mutluluk hakim. Karnesini evine getiren öğretmeninin yazdığı notu heyecanla okuyan minik Öykü, "Karnem geldi, çok mutluyum" diyerek buruk da olsa ilk karne sevincini yaşadı.
Öğretmeninin Öykü’ye karnesinde verdiği şu tavsiye ise dikkat çekti:
"Sorumluluklarını biliyorsun, derslerinde başarılısın. Arkadaşlık ilişkilerinde sorunlar yaşadığın olabiliyor. Empati yeteneğini geliştirmeni tavsiye ederim. Tatilde bol bol eğlenmeni ve kitap okumanı dilerim."
Velilerden Okul Yönetimine Tepki: "Sadece Bu Okulda mı Sorun Oldu?"
Sürecin peşini bırakmayan baba Seyfullah Gün, Milli Eğitim'in devreye girmesiyle okul müdürü, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin eve gelerek karneyi teslim ettiğini belirtti. Ancak okul idaresinin "Bu kendi aldığımız bir karardı" savunmasına tepki gösteren baba Gün, şu ifadeleri kullandı:
"Bir yıl boyunca çocuklarımız okula düzenli ve disiplinli bir şekilde gidip gelirken, Türkiye’nin birçok okulunda öğrenciler sivil kıyafetle karne alırken, sadece Feke Süphandere İlkokulu’nda mı böyle bir sorun yaşandı? Buna açıkçası ikna edici bir cevap alamadık."
Anne Nur Gün ise kızının ömrü boyunca unutamayacağı bir ilk karne anısı yaşadığını söyleyerek, "Kızım 7 yaşında. Karne önemli değil ama ilk karnesini alamaması ve bunu hayatı boyunca unutmayacak olması üzücüydü. Benim çocuğum üzüldü, başka çocuklar üzülmesin" diyerek tepkisini dile getirdi. Diğer 34 öğrencinin de aileleriyle görüşülerek karnelerinin teslim edildiği öğrenildi.