Zayıfı Olmamasına Rağmen O Öğrenciler Sınıfta Kaldı
Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren eğitim kurumlarnda öğrenim gören milyonlarca öğrenci bugün karnelerini aldı. Türkiye genelinde saat 10.00 ile 11.00 arasında dağıtılan karnelerin ardından öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz yaz tatiline merhaba dediler.
Bilindiği üzere ilkokullarda sınıf tekrarı uygulaması sadece veli iznine bağldır. Ortaokullarda ise kurul kararı ile bu karar alınır. Başarısız ders notu olan ve devamsızlık sınırını aşan ortaokul öğrencileri kurula kalırlar. Ancak çoğunlukla bu kurul kararları öğrencilerin geçmesini sağlayacak niteliktedir.
Fakat liselerde durum tamamen farklı
Lise öğrencileri ders başarıları ne kadar yüksek olursa olsun yıllık 10 günlük özürsüz devamsızlık ve 30 günlük toplam devamsızlık süresini aştığı taktirde sınıfta kalırlar. Bu durumda olan çok sayıda öğrenci bu sene de sınıf tekrarına kaldı.
Bakanlık neden böyle bir karar aldı?
Liselerde eğitim kalitesinin bozulması ve artan disiplinsizlik, başarısızlık sebebiyle bakanlık sınıf geçme ve devamsızlık sınırlarını keskin hatlarla çizdi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından son yıllarda alınan bu ve buna benzer tedbirler ülkemizin OECD ülkeleri arasında eğitim alanında giderek üst sıralara tırmanmasını sağlamıştır.